Logg inn

Salgs- og leveringsbetingelser

FORETAKSINFORMASJON

Slektsbutikken (org. nr. 995 975 653) Slektshistorisk Forlag AS

Kontaktdetaljer:

Postadresse: Colbjørrnsensgate 11 A
0256 Oslo
tlf: 920 99 330

post@slektsbutikken.no

Internett butikk for salg av historisk/slektshistorisk literatur i trykt eller elektronisk form.

PRODUKTINFORMASJON OG PRIS

Produktinformasjon

Produktene er beskrevet i nettbutikken under de ulike varene.

Priser

Alle priser er i norske kroner og vises inklusive merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen avsluttes og inkludere alle kostnader forbundet med kjøpet som avgifter, gebyr og leveringskostnader.

Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Ekspedering av ordre

Ordrene ekspederes etter som de kommer inn.

Varer for nedlastning kan lastes ned umiddelbart etter at bestillingen er bekreftet (nedlastingen må foretas innen 48 timer, derette lukkes den).

Leveranse

Fysiske varer vil normalt sendes fra oss innen to virkedager etter at ordren er mottatt. Dersom det er tomt for en vare gis kunden beskjed om dette på epost.

Frakt

Varene sendes med Posten. Pakker under 2 kg sendes som B-post, mens tyngre pakker sendes som servicepakke.

Anetavler sendes alltid som separat forsendelse, uansett hva annet som bestilles.

Kostnader forbundet med frakt er er angitt under bestillingen og inngår i totalbeløpet

Betaling

Vi krever betaling for varen på bestilling i nettbutikken.

Personopplysninger

Slektsbutikken behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

Kortinformasjon

Når du handler hos Slektsbutikken blir betalingen behandlet av Nets, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/ Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

Slektsbutikken lagrer ikke kortinformasjon.

RUTINER FOR RETUR AV VARER

Avbestilling

Dersom du ønsker å avbestille varene må dette gjøres før varene sendes fra oss. Avbestilling gjøres til post@slektsbutikken.no.

Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Slektsbutikken skriftlig melding (e-post) om at du vil påberope deg mangelen.

Slektsbutikken vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøps- loven).

Angrerett

I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angrerettskjema (som lå vedlagt i forsendelsen eller som kan lastes ned fra denne siden), du vil da få tilbakeført det du har betalt. Kjøper betaler returporto. Se utfyllende informasjon på angrerettskjemaet.

Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller på annet varig medium (f.eks. e-post, CD eller DVD), utvides angrefristen til 3 måneder.

Angreskjemaet vil være ferdig utfylt med Slektsbutikkens informasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.

Angreretten gjelder ikke for elektronisk nedlastbare varer eller for CD/DVD hvor forseglingen er brutt.