NSF-forum

Forum for Norsk Slektshistorisk Forening
Dato/klokkeslett: 08 Des 2019 07:32

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Maler frå norsk wikipedia
InnleggSkrevet: 24 Nov 2019 13:33 

Hei, eg kunne tenkt med at wikien på sikt ink. korte skildringar av krigstenesta til alle veteranar frå 2. verdskrigen.

Er det mulig å gjera ei større overføring av malar frå norsk wikipedia for å sikra like malar for kjelder/notar, samt sikra at malar slik som {{Infoboks biografi}} og {{Krigsutmerkelser}} fungerer?

Topp

InnleggSkrevet: 25 Nov 2019 15:16 

SMH skrev:
Hei, eg kunne tenkt med at wikien på sikt ink. korte skildringar av krigstenesta til alle veteranar frå 2. verdskrigen.

Er det mulig å gjera ei større overføring av malar frå norsk wikipedia for å sikra like malar for kjelder/notar, samt sikra at malar slik som {{Infoboks biografi}} og {{Krigsutmerkelser}} fungerer?

Forslaget om korte skildringer av krigstjenesten til alle veteraner fra 2. verdenskrig er god og ønskes velkommen. Når det gjelder overføring av flere maler, så er det et spørsmål om man skal hente maler fra Wikipedia eller Lokalhistoriewiki eller ev. lage noe eget. Det betinger også litt kompetanse på området. Vi har jo satt opp egne standarder for kildehenvisninger. Det er allerede en egen infoboks for biografier, men den er selvsagt åpen for utvikling/forbedring.

DTH

Topp

InnleggSkrevet: 26 Nov 2019 21:42 

Usikker på korleis systemet er satt opp, men dersom Wikipedia har funksjonalitet for å eksportera ein mal med alle maler den ev. bygger på, så hadde det vore ein stor fordel og då kunne ein fått eit uttrykk som liknar og ikkje trengt å byggja alle malane sjølve.

Med tanke på siteringsmalar, så ser det ut til å vera nokre bugs i dei eksisterande på slektswiki i og med at det kjem formateringskode i visninga.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Nov 2019 23:52 

SMH skrev:
Usikker på korleis systemet er satt opp, men dersom Wikipedia har funksjonalitet for å eksportera ein mal med alle maler den ev. bygger på, så hadde det vore ein stor fordel og då kunne ein fått eit uttrykk som liknar og ikkje trengt å byggja alle malane sjølve.

Jeg kjenner ikke til noen slik funksjonalitet, men skal selvsagt se nærmere på det.

SMH skrev:
Med tanke på siteringsmalar, så ser det ut til å vera nokre bugs i dei eksisterande på slektswiki i og med at det kjem formateringskode i visninga.

Ja, jeg har lagt merke til at det kommer frem html-koder i siteringsfunksjonen i artikkelen din. Jeg skal se nærmere på det også (har det dog litt travelt den nærmeste tiden, så jeg kan ikke love når).

DTH

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group