NSF-forum

Forum for Norsk Slektshistorisk Forening
Dato/klokkeslett: 22 Nov 2017 22:14

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 27 Mai 2012 23:33 

Jeg holdt foredrag om migrasjon på FINNSAMs vårkonferanse i dag tidlig og passet på å nevne at vårt nyeste våpen i jakten kunnskap på skogfinsk migrasjon. Jeg visste at det var en professor i arkeologi i salen, og jammen kom han ikke bort etterpå og syntes dette var interessant. Han tilbød seg å være døråpner, og han sa samtidig at han tvilte på at det var noen i Norge som forsket på noe relevant for oss, men han hadde et par forskere ved Upsala og Stocholms universiteter som kunne være relevante.

Synd at det muligens ikke er noen i Norge som er interesserte, men det spiller ingen rolle for oss, så lenge vi kan ha noen med som kan hjelpe oss videre og kanskje gi oss mulighet til noen prosjekter og derigjennom flere tester. Jeg krysser fingrene!

Merker ellers at folk som har vært skeptiske i FINNSAM-nettverket nå, etter et par års bearbeiding, begynner å komme på gli. Det er flere som vurderer å teste seg eller nære slektninger nå.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Mai 2012 23:54 

Ja, det er jammen på tide at FINNSAM nettverket griper sjansen og kommer på banen! Håper det resulterer i mange nye tester. Vi skal også oppmuntre til mt FGS og Family Finder tester. Det er ikke bare Y-tester som er interessante, selv om de kanskje er de mest effektive... :-)

Trond

Topp

InnleggSkrevet: 28 Mai 2012 00:09 

Nei da. Informerer om mt og aotosomal test også, men ikke i migrasjonsforedraget. Der er det mindre relevant. 50 % av de som nå viser interesse er damer, så jeg kan ikke ha vinklet dette helt feil... :D

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support