NSF-forum

Forum for Norsk Slektshistorisk Forening
Dato/klokkeslett: 21 Nov 2017 21:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Gravregistre
InnleggSkrevet: 07 Jun 2014 11:25 

Hei Dag,

Jeg legger din melding idag på DAs brukerforum her også, i tilfelle noen ikke leser brukerforum så ofte:
"Kan det være en idé å opprette en egen side for alle gravstedsidene, og med lenke fra kildeportalen ... "

Ja, Dag, det synes jeg er en god idé. Men det blir vel ikke slik at vi må gjøre alle rettelser og tilføyelser begge steder? Det blir vel bare lenke på kildeportalsiden til den nye gravregistersiden, som du sier.

Topp

Innleggets emne: Re: Gravregistre
InnleggSkrevet: 10 Jun 2014 08:53 

Nå har Kari laget en ny side for gravregistrene, men de står fremdeles på Portal:Kilder også. Da må vi huske å rette begge steder - eller bare lage en henvisning/omdirigering på kildeportalen.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Jun 2014 14:07 

Håper Kari dukker opp i dette forumet også etter hvert. Jeg har lagt inn Gravminner i Gravregistre-artikkelen, ser ikke helt hvorfor DIS-Norge skal skilles ut i portalen? Jeg ser den "tekniske" forskjellen mellom "gravregister" og "gravminner", men synes likevel at forskjellen er kunstig. Ev. kan man døpe om til "Gravminner og gravregistre" hvis man mener at det er en viktig forskjell.

http://www.genealogi.no/mediawiki/index ... %A6rkilder

DTH

Topp

InnleggSkrevet: 10 Jun 2014 14:49 

Hei!
Jeg har hatt litt ferie, men er nå i gang igjen. Har laget en egen side for Gravregistre. Det ser ut til at det kan bli mange av dem. Lenke er lagt til under kildeportalen under "Døde og begravede" der hvor listen med lenker lå før. Etter min mening skal kildeportalen være et sted hvor lenker til kilder skal samles. Det finnes flere internettsteder for døde og begravede. Jeg synes at det skal være direkte lenker fra kildeportalen til de forskjellige. Litt annen tekst enn "Gravregistre" og "Lenker" vil være fint, men jeg rakk ikke å se på alle gravregistrene i går. Det ser ut til å være sognerådet o. l. som har lagt det ut. Jeg skal se litt mer på det i kveld.

Dette er altså ikke ferdig fra min hånd.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Jun 2014 17:38 

Fint, Kari!
Jeg er enig i dine tanker :)

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet